Magyarország a webshopok országa
Vásárlóként és webshop tulajdonosként azt látom, hogy kis hazánkban, aki nem tud mihez kezdeni magával, az nyit egy webshopot. Lehetőleg INGYEN, gyorsan és munka nélkül.
Az emberek többsége úgy gondolja, hogy egy webshop indításához, üzemeltetéséhez nem kell sem tudás, sem pénz. Két kattintással megnyitható egy webshop és a tulajdonos naphosszat nem csinál mást, mint feltett lábbal számolja a befolyó bevételt.
Aki ezt tényleg így gondolja, azt el kell keserítsem. Egy webshop indításhoz szükség van tudásra, tapasztalatra és némi pénz sem árt az induláshoz.
A legtöbb újdonsült webáruház tulajdonos úgy gondolja, hogy talált egy terméket, amit még senki nem árul a neten, vagy ha netán mégis, akkor ő sokkal olcsóbban tudja adni mindenkinél, ezért özönleni fognak hozzá a vásárlók.
Ebben a gondolatmenetben elég sok buktató van.
Ha úgy gondoljuk nem árulja senki a terméket az alábbi három dolgot jelentheti:
- Az emberek nem szeretnének ilyen terméket venni, azaz nincs rá igény.
- Árulják, csak mi nem mértük fel megfelelően a piacot.
- Nem árulja senki, van rá igény, de az emberek azt sem tudják, hogy létezik. Ebben az esetben hatalmas energiát, pénzt és időt emészthet fel mire megismertetjük a piaccal a terméket.
Ha az indított minket a webshop nyitásra, hogy mindenkinél olcsóbbak legyünk, akkor szintén nehéz dolgunk lesz.
Érdemes a következő tapasztalatokat végig gondolni:
- Ahhoz, hogy alacsony áron eladjunk egy terméket hatalmas mennyiséget kell forgalmaznunk, hogy jelentős nyereséget érjünk el.
- Ahhoz, hogy alacsony áron tudjunk adni egy terméket a költségeket is alacsonyan kell tartanunk.
- Az alacsony költségszintnek kell fedezetet nyújtani arra, hogy hatalmas látogatottságot a webshopunkba tereljen.
- Ha valamilyen csoda folytán ez mégis sikerül, hogy fogjuk kiszolgálni a vásárlóinkat ha az alacsony költségszint nem nyújt fedezetet a munkabérre? (Sem egy alkalmazottéra, sem a sajátunkra.)
- Arról nem is beszélve, hogy jövő héten jön egy konkurens, aki még nálunk is olcsóbban adja a termékeit, így a hozzánk betérő “tömegek” sáskahadként átvándorolnak a konkurenciához.
Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy ne indítsunk webáruházat, csak azt, hogy tekintsünk erre egy külön szakmaként és igyekezzünk kitanulni minden csínját-bínját annak érdekében, hogy sikerre vigyük a vállalkozásunkat.