Webáruház indítás költségei

webshop nyitás költsége

Manapság a csapból is az folyik, hogy milyen hatalmas ütemben fejlődik az online kereskedelem. Ha téged is fellelkesített ez a hullám és webshop nyitáson töröd a fejed, akkor nem árt tisztában lenned a webáruház indítás költségeivel.

A webáruház nyitás napjainkban sokkal kevésbé kockázatos dolog, mint elindítani egy boltot, mégis számolni kell bizonyos költségekkel. A felmerülő költségek tekintetében hatalmas eltéréseket találunk. Érdemes mindig a saját igényeinkből és pénzügyi lehetőségeinkből kiindulni és ezekhez megtalálni a megfelelő megoldást.

1.) Webáruház indítás költségei: cégalapítás

Legelőször érdemes végiggondolni, hogy milyen keretek között szeretnénk végezni az internetes kereskedelmet. Ha már jelenleg is van céged, akkor nem kell külön céget alapítani a webáruház indításhoz. Elegendő felvenni a tevékenységeid közé az alábbit: 4791’08 Csomagküldő internetes kereskedelem.

A webáruház indításhoz az is elegendő, ha egyéni vállalkozó vagy. Így megúszhatod a cégalapítás felmerülő költségeit. (Mivel 2017. évben eltörölték a cég alapítás és közzététel illetékét ezért csak az ügyvégi munkadíjat kell megfizetni. Ez 20.000 és 50.000 Ft között mozog.)

2.) Webáruház indítás költségei: domain név és tárhely költsége

A webáruház indításhoz biztosan szükséged lesz egy domain névre. Már 2390 Ft+Áfa áron tudsz foglalni .hu domaint (ráadásul ez 2 évre szól), míg 2800 Ft+Áfa áron foglalhatsz .com végződésű domaint. Tárhelyre nem biztos, hogy szükséged lesz, mert pl. a bérelhető webáruházak esetében a webáruház szolgáltató biztosítja a tárhelyet is.

Egyedi fejlesztésű webáruházaknál szükséged lesz egy tárhelyre. A kisebb tárhelyek már 5000 Ft+Áfa áron elérhetők. Ha sok terméked lesz sok képpel, akkor valószínűleg elég hamar bővítened kell majd a tárhelyedet. Ilyenkor kb. még 15.000-30.000 Ft+Áfa költséggel kell számolni.

3.) Webáruház indítás költségei: webshop fejlesztés vagy webáruház bérlés költsége

Fontos eldöntened, hogy egyedi fejlesztésű webáruházat, vagy bérelhető webshopot szeretnél. A költségek tekintetében (is) jelentős különbség mutatkozik a két megoldás között.

Általánosságban elmondható, hogy ha egyedi fejlesztésű webshopot szeretnél, akkor rögtön az indításkor kell kifizetned egy nagyobb összeget, míg ha a bérelhető webáruházat választod, akkor rendszeresen (havonta, negyedévente, vagy évente) kell kifizetned kisebb összeget.

Ha az egyedi fejlesztésű webáruház mellett döntesz, akkor is jelentős különbségek mutatkoznak árban a fejlesztők között. Már 130.000 Ft+Áfa áron találni fejlesztőket, de itt is elmondható, hogy határ a csillagos ég. 800.000 és 1.200.000 + Áfa közti áron már egy jól megtervezett, magas funkcionalitású webáruházad lehet. Nagyon fontos előre tisztázni a feltételeket:

  • milyen szolgáltatásokat tartalmaz az ár
  • milyen határidővel készítik el a webáruházat
  • ha később további igények merülnek fel, akkor azt milyen áron és milyen határidővel vállalják

Bérelhető webáruházat már 4990 Ft + Áfa/hó áron találsz, igaz korlátozott funkciókkal. Havi 19.900 Ft+Áfa áron bérelhetsz rengeteg magas funkcionalitású, számos marketing eszközzel rendelkező webshopot. Ha hosszabb időtartamot fizetsz egyszerre, akkor jelentős kedvezményben részesülhetsz.

4.) Webáruház indítás költségei: ÁSZF készítés

Ha webáruház nyitáson töröd a fejed egy dologban biztos lehetsz a jogszabályoknak meg kell felelned. Ehhez szükséged lesz ÁSZF-re. Meg se forduljon a fejedben, hogy lemásolod valaki másét, mert nem tudhatod, hogy az övé megfelel-e a hatályos jogszabályoknak.

Rengeteg idegeskedéstől és büntetéstől óvhatod meg magad, ha szakemberrel készítteted el a wbáruházad ÁSZF-jét. Ha szakjogásszal készítteted el a webáruházad sajátosságainak megfelelő ÁSZF-et akkor előfordulhat, hogy százezres nagyságrendet kérnek a szolgáltatásért.

Ha azonban a jogszabályi előírásokhoz folyamatosan igazodó ÁSZF sablont használsz, akkor évi 25.000 Ft-ért megfelelhetsz az előírásoknak.

5.) Webáruház indítás költségei: termékfeltöltés

Nem elég, hogy van egy működőképes webáruházad, azt fel kell tölteni termékekkel. Részletes, a termékkel kapcsolatos valamennyi fellelhető információt tartalmazó, egyedi és vásárlásra ösztönző termékleírásra van szükség ahhoz, hogy sikereket érj el az online kereskedelemben.

Ezt elkészítheted te magad is, de kiszervezheted külső cégnek is. Ők óradíj vagy darabár alapon fognak számlázni. Erre óránként 1.500-3.000 Ft-ot tervezhetsz.

6.) Webáruház indítás költségei: termék fotók

Egy jól működő webáruház elképzelhetetlen jó minőségű, részletes és egyedi termékfotók nélkül. Érdemes jó minőségű termékfotókra áldozni már a webshop indításakor.

Ezek költsége igen eltérő, már 150 Ft /db áron is találni termékfotóst, de nem ritka az 1.000 Ft/ fotó ár sem. Érdemes a rendelkezésre álló tőke és a forgalmazni kívánt termékek száma alapján eldönteni, hogy külső fotóssal dolgozol, vagy cégen belül oldod meg a termékfotózást.

7.) Webáruház indítás költségei: webshop SEOwebshop seo

Ahhoz, hogy tömegekhez tudj eljutni hosszú távon, kedvező áron megkerülhetetlen eszköz a webáruház keresőoptimalizálás. Ha jól használják, futószalagon szállítja a látogatókat a webshopodba.

Találkoztam már egyszeri, illetve havi díjas webshop SEO szolgáltatással. Az egyszeri webáruház keresőoptimalizálást 300.000-500.000 Ft+Áfa közti áron kaphatod meg olyan szolgáltatónál, amelyik tényleg eredményes munkát végez, míg a havidíjas szolgáltatás 80.000-120.000 Ft+Áfa/hó költséggel elérhető egy jó SEO szakembernél.

8.) Webáruház indítás költségei: termékek beszerzési költsége

Ha webáruház indítását tervezed, akkor számolni kell a termékek beszerzési költségével is. Ezek a termékleírások elkészítéséhez és a fotózáshoz szükségesek. (Elegendő először mindenből egy db-ot beszerezned.)

9.) Webáruház indítás költségei: webshop üzemeltetéshez szükséges tárgyi eszközök

A webáruház üzemeltetéséhez szükséged lesz (lehet) legalább az alábbi tárgyi eszközökre:

  • számítógép, monitor (vagy laptop)
  • nyomtató
  • csomagoló eszközök, anyagok

Ezek ára nagyon eltérő lehet. A költségek csökkentése érdekében használhatsz már meglévő eszközöket.

10.) Webáruház indítás költségei: iroda fenntartási költségek

Egy webáruház indításához nincs szükség saját ügyfél-szolgálati irodára, vagy üzlethelyiségre. Kezdetben – a költségek csökkentése érdekében – tökéletesen megfelel az is, ha otthonról dolgozol. Arra azonban számíts, hogy helyre lesz szükséged a termékek tárolásához és a csomagoláshoz.

Hosszú távon azonban érdemes egy külön irodában vagy üzlethelyiségben gondolkodni. Ezek bérleti díja területenként nagyon változó. Ne felejts el számolni a rezsi költséggel sem. Optimális esetben ez az iroda autóval könnyen megközelíthető helyen van, de nem kell belvárosban lennie.

11.) Webáruház indítás költségei: számlázó program

A számlázás a webáruházak életében központi kérdés. Ez a munkafolyamat könnyen automatizálható úgy, hogy a számlázó program a webáruházból megkapja a vásárlás adatait. Érdemes már az elején ezt a megoldást használni, hogy ne számla készítéssel menjen el a drága időd.

A piacon található olyan ingyenes számlázó program, ami átemeli a vásárlások adatait. Ennek beüzemelése bérelhető webáruházakban általában ingyenes, egyedi webáruházaknál azonban számolni kell az összekötés egyszeri költségével (35.900 Ft+Áfa).

Remélem sikerült segítséget nyújtanom az induló webáruházad költségeinek tervezésében.

Kívánom, hogy légy sikeres az online kereskedelemben!

11 Replies to “Webáruház indítás költségei”

  1. Köszi Viki ezt a hasznos cikket! Ha valaki, akkor te tudod, hogy mennyi munkával jár egy sikeres webáruház! A seósok között is “tananyag” lettél! Aki eredményt akar elérni a webshopjával, jól teszi, ha rád hallgat!

  2. Kedves Viktória!

    Engem leginkább az a kérdés foglalkoztat, hogy a forgalmazott terméket honnan szerezhetem be. Illetve mi kell ahhoz, hogy a máshol vásárolt terméket én a webshopomban tovább értékesíthessem. Külön kérdés a magyarországon beszerzett és a külföldi oldalakról beszerzett termékek továbbértékesítése. Kell igazolnom, hogy honnan származik a termék, és ha igen, milyen módon tehetem ezt meg legegyszerűbben? Pl. külföldi beszerzés esetén gyakran nem adnak semilyen számlát 🙁

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Vera

    1. Kedves Vera!

      Csak legálisan (számlával igazoltan) beszerzett terméket árusíthatsz a webshopban (éppúgy mint egy boltban). Vagy olyanokat, amiket esetleg magad készítesz, de akkor is igazolnod kell tudni a beszerzett anyagok eredetét. Külföldről is szerezhetsz be termékeket, de csak ha számlával igazolod (és ha EU-n kívülről szerzed be, akkor hivatalosan vámkezeled). Nem árulhatsz pl. az Aliexpress-ről beszerzett terméket, ha nem kapsz róla számlát és nem vámkezeled. Igen, tudom, hogy sokan nem így gondolják és az előbb említett beszerzési forrást teljesen helyénvalónak találják. Ha azonban nyugodtan akarsz aludni és nem szeretnél összetűzésbe kerülni a törvénnyel, akkor nem mész bele ilyen kicsinyes játszmákba.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Viki

  3. Kedves Viktória,
    Köszönöm az összefoglalót, hasznos volt. Egy további könyvelési, adózási kérdésem lenne, nekem nem nyilvánvaló a számlázás, hogy a webáruházas értékesítéshez (csomagküldő kiskereskedelem) szükséges-e az online pénztárgép, illetve ha nem, és ugye mindenről számla kerül kiállításra, akkor ki kell-e tölteni havi, heti rendszerességgel az adatlapot a pénztárgéphasználatra kötelezett, bizonylat-kibocsátási kötelezettségét kizárólag számlával teljesítő adózók adatszolgáltatásához. Köszönöm a választ előre is. Betty

    1. Kedves Bernadett!

      Köszönöm!
      Alapvetően, ha csak és kizárólag webshopban értékesítesz, akkor nem szükséges pénztárgép. De ez elég speciális téma és sok minden befolyásolhatja, ezért kérlek, hogy konzultálj a könyvelőddel az ügyben.

      Biró Viktória

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük