Hogyan legyen több vásárlód Magento 2 webshopodban SEO eszközökkel?

Magento 2 seo

A Magento 2 webáruháznak, – mint minden webáruház rendszernek -, vannak sajátosságai. Ezek nem csak az admin felület kezelésére vonatkoznak, hanem a keresőoptimalizálást is érintik.

Máshogy kell optimalizálni, de természetesen az alapvető SEO elvek itt is érvényesek.

Nézzük át ezeket és a sajátosságokat is! 

Ebben a cikkben segítséget adunk a Magento 2 webáruház keresőoptimalizálásához.

Első és legfontosabb minden webáruház SEO fejlesztése során, a megfelelő mélységű és minőségű kulcsszó kutatás. Ezt webáruház motortól függetlenül el kell készíteni! Ezt követheti a keresőoptimalizálás.

1 # Magento 2 SEO: Kategóriák optimalizálása

Számos eszköz és módszer létezik arra, hogy egy webshop eredményeit a keresőben feljavítsuk. Az alábbiakban ezek közül emelem ki a legfontosabbakat a Magento 2 webshop esetében. Előnyöket és hártányokat egyaránt.

Webáruház keresőoptimalizálása esetén az egyik legfontosabb a kategóriák megfelelő optimalizálása. Ehhez is szükséges a kulcsszó kutatás, ami alapján meg lehet határozni a kategóriák és alkategóriák elnevezéseit. Ilyenkor érdemes a termékek feletti bevezető szöveg és a meta leírás kulcsszavait is összegyűjteni és átgondolni. Ehhez konkurencia elemzésre is szükség van. 

Ha pl. nagy árharc van az adott iparág szereplői között, akkor jól szokott működni, ha a meta leírásba konkrét árat is beírunk, ami vonzóvá teheti az adott terméket, hogy rákattintsanak a keresőben a látogatók. Ezáltal javítjuk a Google-ban a helyezést, hiszen több felhasználó kattint a találati listában a webáruházunk linkjére. Ez csak egy módszer azok közül, amit a kulcsszó kutatással és konkurencia elemzéssel egyb kötve hatékonyan alkalmazhatunk.

Magento 2 webáruház esetében tudsz termékek feletti szöveget megadni és optimalizálni. Kitöltheted a meta leírást és a title-t. Akár mindenhol egyedi lehet.

Termékek alatti szöveget sajnos nem lehet megadni. Ez hiányosság. Bizonyos rendszereknél van rá lehetőség. Természetesen külön programozás esetén itt is megoldható. Ez azért lehet hatékony SEO szempontból, mert még több információt át tudunk adni az adott kategóriáról, így növelve az értékét.

2 # Magento 2 SEO: Címkézés lehetősége

Címkézni lehet a termékeket és a blog bejegyzéseket is, de nem lehet optimalizálni őket. Ez azt jelenti, hogy a SEO értékük sokkal kisebb. 

Ha a címkéknek is optimalizálni lehetne…

  • a title-t
  • a meta leírást
  • az URL-t
  • a keresőbarát szöveget

…az lenne a legjobb SEO szempontból. Ennek a hiánya is hátrány, de emiatt önmagában még nem kell átköltöztetni más rendszer alá, csak akkor, ha már kihoztunk belőle mindent.

3 # Magento 2 SEO: SEO menüpont a Magento 2 webshopban

Minden webáruház rendszerben van egy SEO menüpont, ahol sok fontos beállítást találhatsz. Magento webshopnál ez inkább kettő menüpont lesz.

Az egyiket a Marketing menüponton belül találod. Ez az alapvető SEO beállításokat tartalmazza, illetve a kitelepített SEO plugint. Fontos azonban ismerni és használni a másik SEO menüpontot is. Ebből minden kategóriának és terméknek sajátja van.

Elérési út: 

Catalog/Categories

Majd ki kell választani a szerkeszteni kívánt kategóriát és a Search Engine Optimization menüpont alatt vannak a SEO beállítások. A title és a meta leírás lényeges itt.

Ugyanott találod kicsit feljebb a Content menüpontot, ami szintén fontos SEO szempontból. Azt a tartalmat, amit oda írsz, szintén optimalizálni kell. Fontos használni a H2 taget és a megfelelő kulcsszavakat, a megfelelő információkat beírni. Ott csak egy rövid, kedvcsináló szöveg fér el, 2-3 mondat, hiszen ez kerül a termékek fölé.

A termékek szerkesztő felületén szintén megtalálható a Search Engine Optimization menüpont, ahol  canonical URL-t is lehet egyedileg beállítani.

4 # Magento 2 SEO: Globális meta beállítások

Minden rendszer esetében van lehetőség globálisan megadni title és meta leírás sablont, amit utána minden kategóriánál vagy blogbejegyzésnél használni fog.

Ezt mindenképp érdemes használni, hiszen már több száz termék esetében is elég sok munkát jelentene mindegyik meta adatot külön kitölteni. Természetesen ha van rá kapacitás, akkor érdemes lehet a legtöbb kategóriának és akár a termékeknek is egyedi title-t és meta leírást írni. 

Én ezt a webáruház indításakor még nem javaslom. Inkább induljon el sablon meta adatokkal a webáruház és majd a Search Console adatok alapján a legjobban teljesítő aloldalaktól kezdve haladva lehet őket feljavítani célzottan.

A Magento 2 rendszerében a globális beállítások lehetőségét a Marketing menüpont alatt az Advanced SEO Suite/Templates menüpontnál lehet megadni.

Magento 2  keresőoptimalizálás összegezve

A Magento webáruház rendszerek rendkívül erőforrás igényesek, de jól optimalizálhatóak a hiányosságokat leszámítva. Szép eredményeket el lehet érni velük, ha követjük a legfontosabb SEO alapelveket.

Ha többet szeretnél tudni a keresőoptimalizálásról keress fel egy seo szakembert. A bejegyzés Ferge Balázs: Hogyan optimalizáld Magento webáruházadat? című cikkének kivonata. Olvasd el az eredeti cikket is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük