CPC jelentése

Google Adwords CPC

A CPC az angol “cost per click” kifejezés rövidítése. Magyarul jelentése, kattintásonkénti költség, illetve fordíthatjuk egy kattintás ára-ként is.

CPC rövidítést hol használjuk?

A CPC az online marketingben használt kifejezés. Találkozhatunk vele Google Adwords hirdetéseknél, termékajánló oldalakon való megjelenésnél egyaránt.

Gyakorlatilag azt jelenti, hogy mennyit fizetünk, ha valaki rákattint a hirdetésünkre. Ez a felhasználó általi figyelmet jelenti, és ezt a figyelmet vásároljuk meg a Google-től, illetve más hirdetési felülettől.

A CPC jelentése a hirdetések múltbeli teljesítményeinek összehasonlításakor nyer igazán értelmet. Két hirdetés CPC-jének összehasonlításakor figyelni kell arra, hogy azonos időszakot hasonlítsunk össze. Minél kisebb egy hirdetés CPC-je annál kedvezőbb.

A CPC a Google Adwords hirdetéseknél nemcsak a hirdetések értékelésére, de kulcsszavakra is értelmezhető. Amelyik kulcsszóra kisebb a verseny ott alacsonyabb a CPC, illetve fordítva is igaz ez. Minél nagyobb a verseny annál magasabb a CPC.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.